wtorek, 22 stycznia 2013

Tarta z brokułami i selerem naciowym na cieście francuskim

To moja najlepsza tarta mimo ze troszkę miałam za mało składników. Bo smakowała by mi  jeszcze lepiej jak bym dołożyła więcej brokuł i jajek , ale zrobię to następnym razem .Niemniej jednak połączenie brokuł z selerem naciowym to cudowne połączenie smakowe. Tartę robię w tortownicy , jeszcze specjalnej formy  się na nią nie dorobiłam :D

Składniki

  • 200g ciasta francuskiego
  • 1 brokuł
  • 1 cebula
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 2 jajka ( 5 jest idealnie)
  • 75 ml śmietany 18%
  • przyprawy : majeranek , kminek mielony , imbir , pieprz cayenne , sól morska , natka pietruszki
Wykonanie:
  1. Piekarnik nagrzać na 200 stopni
  2. Tortownicę/formę na tartę wyłożyć papierem do pieczenia lub nasmarować tłuszczem
  3. Ciasto rozłożyć na tortownicy i wyłożyć troszkę na brzegi 
  4. Ciasto piec 10 min
  5. Brokuły i seler naciowy ugotować na parze
  6. Cebulę drobniutko pokroić i podsmażyć
  7. Lekko ugotowany seler naciowy wyjąć z garnka , drobno pokroić i dodać do cebuli. Smażyć.
  8. Do warzyw dodać  wszystkie przyprawy
  9. Jajka wybić do miski , dobrze rozbełtać i dodać śmietanę. Dobrze wymieszać 
  10. Na ciasto francuskie wyłożyć brokuły oraz cebulę z selerem i zalać jajkami ze śmietaną
  11. Piec ok 30 min
  12. Smacznego wam życzą dwa obżartuchy , w tym jeden prawie 3 latek, któremu niesamowicie smakowała  ta tarta.

1 komentarz:

  1. Wypróbowałam- pychota:)było
    Ja dodałam do farszu jeszcze pomidorki koktajlowe i groszek zielony:)

    OdpowiedzUsuń

Brzmi smakowicie ? napisz coś o tym :

Łączna liczba wyświetleń