niedziela, 30 grudnia 2012

Kaczka pieczona nadziewana wątróbką

Kaczka pieczona nadziewana wątróbka to jest ulubione świąteczne danie mojego męża. W tym roku piekłam ja pierwszy raz. Na kaczce nie ma zbyt wiele  mięsa ale za to 2 dodatkowe nogi załatwiły sprawę :) Wątróbki może być dużo mniej , chociaż nadmiar zmieszany z masłem jest bardzo fajną pastą do chleba.

Składniki

  • kaczka ok 2 kg + ew 2 dodatkowe nogi 
  • 2-3 cebule
  • 500 gram wątróbki ( użyłam wieprzowej)
  • 3 plastry boczku
  • majeranek (dużo)
  • kminek mielony
  • imbir 
  • pieprz
  • liść laurowy 
  • natka pietruszki
Wykonanie:
  1. Kaczkę i nogi natrzeć przyprawami , zapakować w folię i odstawić do lodówki na ok 12 godz.
  2. Po 12 godz:
  3. Boczek drobno pokroić i podsmażyć
  4. Wątróbkę włożyć do gorącej wody i zagotować , dosłownie chwilkę .
  5. Boczek i wątróbkę włożyć do robota i zmiksować.Dodać surowe jajko i bułkę tartą , przypraw i zmiksować.
  6. Piekarnik włączyć na 200 stopni
  7. Kaczkę wypełnić nadzieniem
  8. Kaczkę zaszyć z przodu i z tyłu  ale można też użyć patyczków do szaszłyków 
  9. Kaczkę włożyć do rękawa do pieczenia , położyć na nią pokrojona cebulę 
  10. Piec przez 1,5 godz
  11. Po tym czasie należy rozciąć folię, kaczkę polać sosem i wstawić jeszcze kaczkę na 30 min
  12. Po 30 min kaczkę wyjąć .
  13. Pycha :)
  14. Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Brzmi smakowicie ? napisz coś o tym :

Łączna liczba wyświetleń