poniedziałek, 17 września 2012

Barszcz ukraiński z fasolą

Ten barszcz jest taki pyszny ze w ciągu tygodnia zrobiłam go 2 razy i nawet mój 2 letni Maruda zajadał go z wielkim smakiem (dla 2 latka podałam bez fasoli). ps. Na koniec gotowania okazało  się ze jest trochę  za mało buraków , dodałam jeszcze 1 mały  już kupiony ugotowany i te buraczek  jest ciemniejszy na zdjęciu.


Składniki:

  • 500 g mięsa z kością 
  • 3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1 plaster selera
  • 3 buraki ( użyj rękawiczek do ich krojenia)
  • 1 por
  • 500 gram pokrojonej piersi z indyka
  • ok 250 gram fasoli jaś ( u mnie z puszki)
  • śmietana słodka 18%
  • Ziele angielskie , liść laurowy , pieprz , kolendra mielona , kurkuma , majeranek , kminek mielony , natka pietruszki 


Wykonanie:

  • Do garnka a najlepiej szybkowara wlać ok 3 l wody 
  • Włożyć mięso z kością  , pokrojone w paseczki buraczki  oraz przyprawy , zamknąć szybkowar i gotować ok 30 min ( w normalnym garnku ok 1,5 godz - ja tak zawsze długo gotuję mięso z kością wtedy jest taka mini galareta a to jest zdrowe dla kości i stawów dzieci i dorosłych)
  • Następnie dodać pokrojone w kostkę warzywa : marchew , ziemniaki , pietruszka , seler oraz pokrojony drobno por .
  • Dodać  ok 500 gr  pokrojonej piersi z indyka
  • Gotować do miękkości warzyw ( sprawdzam na marchewce) 
  • Dodać  fasolę 
  • Zabielić śmietaną ( można już na   talerzach )
  • Zajadać się ze smakiem



3 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam, ale skoro tak zachwalasz, to spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma informacji z jakim ciśnieniem trzeba gotować. Rozumiem, że mięso i buraki na dwójce, a później?
    Ja biorę się do gotowania używając za każdym razem poziomu drugiego.
    Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma informacji z jakim ciśnieniem trzeba gotować. Rozumiem, że mięso i buraki na dwójce, a później?
    Ja biorę się do gotowania używając za każdym razem poziomu drugiego.
    Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń

Brzmi smakowicie ? napisz coś o tym :

Łączna liczba wyświetleń