wtorek, 18 października 2011

Chleb smaczny niskokaloryczny o normalnym smaku

 ( kliknij w obrazek aby go powiększyć)

ufff. udało się
upiekłam normalny chleb a kalorii ma mniej niż moje pierwsze chleby
trochę za mało mi wyrósł , ale to wina moja własna
następnym razem dam więcej zwykłej mąki i jeszcze lepiej wymieszam ( mikser prawie w drodze)
No dobrze , oto przepis prawidłowy

Ciasto
200 g zakwasu o temp pokojowej ( przepisTutaj-klik) czyli wyjąć zakwas z lodówki , po 2 godz go dokarmić , po kolejnych  3 godz jest gotowy
350 gram mąki chlebowej ( w Pl to chyba typ 750)
150 gram mąki jęczmiennej
250 gram mojej owsianki ( przepis tutaj klik) lub swojej , ale ważne aby była dobrze rozgotowana
1 łyżeczka czubata soli najlepiej morskskiej
1 łyżeczka kminku

do posmarowania
1 łyżeczka  tymianku
1 roztrzepane jajko ( w temp pokojowej)


Składniki na ciasto bardzo dobrze wymieszać , można nawet mikserem.
przykryć folia przezroczystą i odstawić na 30 minut,
Zamieszać
Odstawić na 2 godz ( powininno ładnie wyrosnąć , prawie podwójnie)
Przełożyć do foremek np silikonowych
Przykryc foilia i wlożyc np do piekarnika , bo tam w miare jest ciepło ( piekarnik wyłączony lub tylko z żarówką)
Jak ciasto podwoi swoją objętość
posmarować je jakiem
posypać tymiankiem
posmarować jakiem

na dół piekarnika można wstawić foremkę z woda , dzięki temu skórka jest delikatniejsza
piec ok 35 minut ( należy sprawdzić patyczkiem czy jest już odpowiednie)
Chleb studzić na kratce
mi wyszło ze 1 gram ma 2 kalorie , co jest dla mnie sukcesem dietetyczno- kulinarnym


ps z podanych składników wyszły mi 3 chleby

Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Brzmi smakowicie ? napisz coś o tym :

Łączna liczba wyświetleń