czwartek, 15 września 2011

Soczysty pieczony schab dla dzieci i dorosłych smakoszy

Udało się ! Upiekłam schab , pierwszy raz w moim zyciu , na dodatek wyszedł smaczny i w miarę soczysty. Mój Mały Synek zajadał się nim ze smakiem.
Soczysty pieczony schab dla dzieci i dorosłych smakoszy

2 kg schabu z dziurą w środku , trochę rozbiłam tłuczkiem
Natarałm z każdej strony i w środku
0,5 łyżeczką soli morskiej
1 łyżeczką soku z cytryny
0,5 łyżeczką bazyli
0,5 łyżeczką kurkumy
0,5 łyżeczką majeranku
1  łyżeczką oliwy z oliwek
0,5 łyżeczką kminku mielonego,
0,5 łyżeczką imbiru
0,5 łyżeczką pieprzem czarnego
0,5 łyżeczką pieprzu cayenne
Zaszurowałam to tymi samymi sznurkami , które były razem ze schabem
Do środka włożyłam 3 ząbki czosnku i jedną pokrojoną cebulę
Zapakowałam to w folię spożywczą i włożyłam do lodówki na 7 godzin
Po południu czyli po 7 godz
Nagrzałam piekarnik  elektryczny do temp 200 stopnii ( to jest max dla foli , można na wyższą temp jeżeli masz taką folię )
Włożyłam schab do rekawa do pieczenia , zawiązałam i położyłam na blaszkę do pieczenia.
Piekłam przez 15 minut w temp 200 stopnii
Następnie piekłam przez 2 godz w tem 135 stopni
Po 2 godz wyłączyłam piekarnik i zostawiałm mieso na około 1 godz
Natepnie wyjełam mięso , sok przelałam do garnka ( na sos dla dorosłych).
Schab był już gotowy do jedzenia i zaczał być jedzony przez mojego małego Synka z wielkim smakiem ( wyrwał mi z ręki ).
Mięsa nie trzeba specjalnie rozdrabniać jak dziecko już gryzie , schab sam się ładnie rozchodzi .
Polecam dla dzieci od 1 roku.
Dla dorosłych polecam z musztardą lub chrzanem z ćwikłą
Smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Brzmi smakowicie ? napisz coś o tym :

Łączna liczba wyświetleń