poniedziałek, 9 lipca 2012

Niezawijane gołąbki lecące prosto do gąbki




Zrobiłam je pierwszy raz.  Nie wiedziałam że są takie łatwe  w przyrządzeniu i takie pyszne.

Potrzebujemy takie o to składniki:

  • 250 gr ryżu
  • 250 gr mięsa mielonego  ( użyłam indyczego)
  • 1 marchewkę
  • 1 pietruszkę
  • 1 cebulę 
  • 1 por
  • garść natki pietruszki 
  • pół kapusty ( ja użyłam pekińskiej)
  • przyprawy - sól , kurkuma , tymianek ,kminek, imbir , pieprz cayenne , kolendra mielona 
  • 2 jajka
  • bułkę tartą
  • mąkę kukurydzianą lub pszenną 
  • łyżkę oleju
Do sosu

  • 1 litr wrzątku
  • 2 kostki rosołowe
  • 5 łyżek pasty pomidorowej
  • ząbek czosnku - przeciśnięty przez praskę
  • przyprawy  kurkuma , tymianek ,kminek, imbir , pieprz cayenne , kolendra mielona 
  • 2 łyżki mąki i pól  szklanki zimnej wody 

Wykonanie :
  1.  Ryż ugotować.
  2. Zetrzeć na tarce  marchew i pietruszkę
  3. Pokroić bardzo drobno kapustę i cebulę oraz por i  natkę pietruszki.
  4. W dużej misce wymieszać powyższe składniki 
  5.  Dodawać po kolei mięso , przyprawy , jajka i bułkę tartą .Dobrze wymieszać rękoma.
  6. Następnie uformować małe gołąbki ( mi wyszło  14 szt)
  7. Obtoczyć w bułce
  8. Włączyć piekarnik na  180 stopni
  9. Podsmażyć delikatnie na patelni z małą ilością tłuszczu ( ok 5 minut)
  10. Zrobić sos tzn połączyć : wrzątek+ kostki rosołowe+ pasta pomidorową+ czosnek i przyprawy i dolewać do tego bardzo wolno mąkę rozrobioną w zimnej wodzie
  11. Podsmażone gołąbki ułożyć na blasze i zalać sosem.
  12. Wstawić do nagrzanego piekarnika na 20-25 min.
  13. Podawać ciepłe ale zimne też są przepyszne.
  14. Smacznego :)




2 komentarze:

  1. Ale pychota!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. tez uwielbiam... z pekinka jeszcze nie robilam .. swietna alternatywa
    pozdrawim

    OdpowiedzUsuń

Brzmi smakowicie ? napisz coś o tym :

Łączna liczba wyświetleń